Suite pour piano op. 10. Prélude et Fugue

De (autor): George Enescu

0
(0 review-uri)
Suite pour piano op. 10. Prelude et Fugue - George Enescu
Rasfoieste

Suite pour piano op. 10. Prélude et Fugue

De (autor): George Enescu

0
(0 review-uri)
Suite pour piano op. 10 "Des cloches sonores" (Ré majeur): I. Toccata, II. Sarabande, III. Pavane, IV. Bourrée, Prélude et Fugue (Do majeur)

Enescu a scris Suita op. 10, în Re major („Des cloches sonores”) în vara lui 1903 pentru concursul de compoziție al revistei pariziene Musica, organizat în cadrul Conservatorului din Paris, unde a câștigat premiul I. Și-a dedicat Suita profesorului de pian Louis Diémer, poate cel mai important specialist în literatura muzicală veche din Parisul de la cumpăna veacurilor. Suita op. 10 îmbină într-un melange unic impresionismul francez, tendințele neobaroce, suflul postromantic, dar și inconfundabilul, ireal de îndepărtatul melos românesc. Temele sunt strâns înrudite și bazate, în esență, pe două note: motivul „clopotelor”, o celulă ritmico-melodică în permanentă transformare. Deși influențele impresioniste își fac, fără îndoială, simțită prezența (după propria mărturisire a compozitorului: „il y a une Pavane et une Bourrée assez Île-de-France”), Enescu se îndepărtează totodată de obișnuita transparență, utilizând o scriitură densă și opulentă ce atinge în anumite pasaje până la zece voci și cere artistului interpret să facă uz de pedale extrem de masive (le-aș numi chiar „brahmsiene”), în special în Toccata, care diferă prin affetto-ul ei atât de mult de omonimele sale aparținând lui Debussy sau Ravel, sau în Bourrée, unde compozitorul dezlănțuie o fantezie armonică fără limite.
 
Prélude et Fugue în Do major (prima dată publicate abia în 1965) au fost scrise imediat după Suita op. 10, în septembrie 1903. Preludiul surprinde prin ecourile impresioniste, în timp ce Fuga „magistrală”, cum o numește răspicat Pascal Bentoiu, e construită impecabil pe un schelet à la carte care se apropie de forma de variațiuni, unde tema este tratată în spiritul unei improvizații baroce organistice, dar și în cel al variațiunilor ornamentale clasicoromantice.
Citește mai mult

nou

84.57Lei

84.57Lei

Primești 84 puncte

Important icon msg

Primești puncte de fidelitate după fiecare comandă! 100 puncte de fidelitate reprezintă 1 leu. Folosește-le la viitoarele achiziții!

In stoc

Livrare

Comandă până la 14:00:

Estimare livrare joi, 18 decembrie - luni, 22 decembrie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. În cazul perioadelor aglomerate pot apărea întârzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizează în decursul a 24-48 de ore (zile lucrătoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cărților în engleză aflate în stocul furnizorilor noștri se realizează în intervalul de 2-4 săptămâni, afișat în pagina de produs. Toate comenzile care conțin un titlu din această categorie vor fi livrate la termenul cel mai îndelungat. În cazul în care dorești împărțirea comenzii, te rugăm să ne contactezi pentru a-ți comunica toate condițiile. Poți găsi aceste informații și în secțiunea Termeni și Condiții.

Descrierea produsului

Suite pour piano op. 10 "Des cloches sonores" (Ré majeur): I. Toccata, II. Sarabande, III. Pavane, IV. Bourrée, Prélude et Fugue (Do majeur)

Enescu a scris Suita op. 10, în Re major („Des cloches sonores”) în vara lui 1903 pentru concursul de compoziție al revistei pariziene Musica, organizat în cadrul Conservatorului din Paris, unde a câștigat premiul I. Și-a dedicat Suita profesorului de pian Louis Diémer, poate cel mai important specialist în literatura muzicală veche din Parisul de la cumpăna veacurilor. Suita op. 10 îmbină într-un melange unic impresionismul francez, tendințele neobaroce, suflul postromantic, dar și inconfundabilul, ireal de îndepărtatul melos românesc. Temele sunt strâns înrudite și bazate, în esență, pe două note: motivul „clopotelor”, o celulă ritmico-melodică în permanentă transformare. Deși influențele impresioniste își fac, fără îndoială, simțită prezența (după propria mărturisire a compozitorului: „il y a une Pavane et une Bourrée assez Île-de-France”), Enescu se îndepărtează totodată de obișnuita transparență, utilizând o scriitură densă și opulentă ce atinge în anumite pasaje până la zece voci și cere artistului interpret să facă uz de pedale extrem de masive (le-aș numi chiar „brahmsiene”), în special în Toccata, care diferă prin affetto-ul ei atât de mult de omonimele sale aparținând lui Debussy sau Ravel, sau în Bourrée, unde compozitorul dezlănțuie o fantezie armonică fără limite.
 
Prélude et Fugue în Do major (prima dată publicate abia în 1965) au fost scrise imediat după Suita op. 10, în septembrie 1903. Preludiul surprinde prin ecourile impresioniste, în timp ce Fuga „magistrală”, cum o numește răspicat Pascal Bentoiu, e construită impecabil pe un schelet à la carte care se apropie de forma de variațiuni, unde tema este tratată în spiritul unei improvizații baroce organistice, dar și în cel al variațiunilor ornamentale clasicoromantice.
Citește mai mult

S-ar putea să-ți placă și

De același autor

Părerea ta e inspirație pentru comunitatea Libris!

Acum se comandă

Noi suntem despre cărți, și la fel este și

Newsletter-ul nostru.

Abonează-te la veștile literare și primești un cupon de -10% pentru viitoarea ta comandă!

*Reducerea aplicată prin cupon nu se cumulează, ci se aplică reducerea cea mai mare.

Mă abonez image one
Mă abonez image one
Accessibility Logo