Wagner
Fragment:
"3. Aici îl consider un pericol
Scopul urmarit de muzica noua, acela de a fi o "melodie infinita" (expresie pe cat de pretentioasa, pe atat de obscura) poate fi ilustrat cel mai bine astfel: intri in mare, inaintezi in larg pana ce nu mai simti pamantul sub picioare si deodata n-ai incotro, trebuie sa te lasi in voia valurilor si Muzica mai veche urmarea cu totul altceva, era o invitatie la miscare cadentata, la dans, fie el lent sau rapid, gratios, solemn sau inflacarat. Masura atat de necesara in acest caz - respectarea riguroasa a unor intervale determinate si egal ritmate ca timp si ca forta - tinea treaza in mintea si in sufletul ascultatorului capacitatea de reflectie. Din acest contrast permanent intre curentul de aer mai rece venit dinspre perceperea lucida si suflul fierbinte al entuziasmului senzorial izvora farmecul oricarei muzici cu adevarat bune. Richard Wagner a vrut sa creeze un alt fel de emotie, rasturnand ipoteza fiziologica a muzicii de pana atunci. Sa inoti, sa plutesti, nu sa mergi, sa dansezi... Oare nu asta ar fi formularea cea mai exacta a conceptiei lui?"
Descrierea produsului
Fragment:
"3. Aici îl consider un pericol
Scopul urmarit de muzica noua, acela de a fi o "melodie infinita" (expresie pe cat de pretentioasa, pe atat de obscura) poate fi ilustrat cel mai bine astfel: intri in mare, inaintezi in larg pana ce nu mai simti pamantul sub picioare si deodata n-ai incotro, trebuie sa te lasi in voia valurilor si Muzica mai veche urmarea cu totul altceva, era o invitatie la miscare cadentata, la dans, fie el lent sau rapid, gratios, solemn sau inflacarat. Masura atat de necesara in acest caz - respectarea riguroasa a unor intervale determinate si egal ritmate ca timp si ca forta - tinea treaza in mintea si in sufletul ascultatorului capacitatea de reflectie. Din acest contrast permanent intre curentul de aer mai rece venit dinspre perceperea lucida si suflul fierbinte al entuziasmului senzorial izvora farmecul oricarei muzici cu adevarat bune. Richard Wagner a vrut sa creeze un alt fel de emotie, rasturnand ipoteza fiziologica a muzicii de pana atunci. Sa inoti, sa plutesti, nu sa mergi, sa dansezi... Oare nu asta ar fi formularea cea mai exacta a conceptiei lui?"
Detaliile produsului